Söndagsmys.

Lugnt och avslappnat...söndag och alla sover. Har just tagit en promenad bland isknöcklor och frusna vattenpölar. Promenaden blev inte lång. Det var mycket kallare än jag trodde och det var så svårt att gå. Ringde mamma istället och fick lite rapporter hemifrån....det hade inte hänt något...som vanligt. Skönt.

I natt vaknade jag av oljud någonstans i närheten av vårt hus...tittade ut, men såg inget. Hoppas på någon hemsläntrare från krogen....inte någon inbrottstjuv. Gick igenom källaren när jag gick ut på min promenad och där var det som vanligt iallafall.

Gårdagskvällen tillbringade vi hos Toastkerstin och Ove. God mat och trevligt sällskap...mysiga katter och vilket underbart hem. Jag är, och har alltid varit mycket för compact living. Det hade Kerstin och Ove. Genomtänkt och jättetrevlig lägenhet. Blir så sugen på att bo så jag också. I framtiden hoppas jag på det. Det inspirerar mig att tänka ut praktiska lösningar...och jag behöver inspiration nu.

Idag blir det tv.....och så ska jag försöka lägga in en talbok i min telefon. Kan vara bra att ha när jag är ute på mina promenader. Problemet är väl att jag är totalt väck när det gäller teknik....men jag ska ge det ett försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0