Sportlov och stekt fläsk.

Det håller i sig....humöret. Solens förtjänst...även om den försvunnit för dagen. Min stiltje är svårforcerad, men det kommer...det kommer.

Snabbvända till Kupolen nyss...där var det sportlov. Läste i tidningen ,att det nu för tiden inte sportas så mycket på sportlovet längre. Det märktes på kupan. Massor av folk.
När jag hade sportlov...för 100 år sedan, då fick man hem ett häfte med alla upptänkliga aktiviteter att göra just den veckan. Det var skridskor, pulkåkning, pysseldagar, bussresor till någon simhall (det fanns ingen i Vansbro på den tiden) och slalomresor till Sälen. Varje dag fanns det FÖR mycket att göra. Hade oftast svårt att välja på alla roliga aktiviteter. Inte ens när mina barn hade sportlov (det är väl 50 år sedan det då) fanns det så mycket att göra...inte fick de hem något häfte inte. Kan det bero på att de flesta sakerna på min tid var idéellt arbete? De idéella krafterna har tatt slut......

Pratade med mamma idag...de skulle äta stekt fläsk och blodpalt....snålvattnet rann när jag hörde det. Hade kunnat slänga mig i bilen och åka dit för en portion. Så länge sedan. När jag skulle till Kupolen nyss...och klev ut i trapphuset...vad känner jag då? Jo, doften av stekt fläsk. VEM JÄVLAS MED MIG?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vi pratade om att äta palt och stekt fläsk för en kvart sen och nu läser jag det du skrivit...men är det inte för jäkla god mat va? Helt underbart och man kan äta ihjäl sig på det......mmmmmm

2011-03-03 @ 20:09:09
Postat av: Anonym

ToastKerstin som skrev om palten...glömde:)

2011-03-03 @ 20:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0