Stor dag...stora förändringar.

Idag har det varit en stor dag.....för jag har börjat tänka! Det ni!! Det är inte ofta...händer nog bara ett fåtal gånger i ens liv, att det plötsligt går upp ett ljus. Det har det gjort för mig idag. Jag kan inte gå in på...än...vad det handlar om, men det ska nog leda till förändring.....underbart...äntligen.

I övrigt då...Jo, vi gick ner på Trädgårdscafét och åt lunch idag....vegetarisk lasagne. Jag tycker mycket om vegetarisk mat, men det är så svårt att ta sig för med att laga något. Äter gärna, men av någon anledning kör man på i samma gamla hjulspår. Skärpning! Som vanligt var det en skön, avslappnad stämning på cafét. Kaffe på maten och så en blåsig promenad hem.

Och så kom Gabriel...ja, hans föräldrar var också med förstås. De tog en fika...ja inte Gabriel...än då....De stannade en stund, och så bestämdes det, att de kommer hit på fredag....då det är våffeldagen...och äter med oss. Vi kör ett drop-in-kit...alla som kan av barnen med respektive, kommer hit och äter våfflor....de kan droppa in när de vill. Det är ju det som är så praktiskt med våffelsmet...den kan bara stå och vänta...och så bli våfflor när det passar oss....

Nu ska jag koka borstarna till Oral-B...snål som jag är så ska jag kolla om det funkar att koka bort bakterierna...det borde gå...förr kokade man ju underkläderna i en gryta på spisen....vad tror ni...funkar-funkar inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0