Stressjuka eller?

Jag visste väl att det var något lurt på gång. Sov ju så illa inatt och i morse kände jag mig lite duven...och så kom migränen som ett brev på posten. Tre gånger kom synrubbningarna tillbaka...jäkla skit. Skulle köra Kicki till jobbet i morse och precis innan vi skulle åka kom det där enerverande flimmrande mönstret framför mina ögon. Problemet är ju att jag ser nästen ingenting när det kommer....trafikfara, men vad skulle jag göra. Det var bara att sätta sig framför ratten och hoppas på det bästa. Det gick bra.

Väl hemma igen tonade flimmerbandet ner och försvann...för att återkomma efter några minuter igen. Soffläge. Och så en sista gång...flimmer...soffläge och så var det över. Nu ska det tas tag i det här. Det har blivit för mycket migran den sista tiden.
Ommöblering i tillvaron kanske behövs. Hittade en bild som visar någolunda hur det är att ha migrän med aura. Bilden är ju stilla, men du får tänka dig att det flimmrar och rör sig samtidigt...mitt i synfältet.

Så här visar sig min migrän....delar av synfältet försvinner och det håller på i ungefär 30 minuter innan det försvinner ut mot sidorna.

Erik, Millis och Gabriel har varit här och hälsat på.....gosegubben.....Nu ska jag ta....javisst...en kopp kaffe och bara vara en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0