Svenska skidspelen.

I dag har det varit lite av en "pay it forwarddag". Ni som läser bloggen ofta vet vad jag menar. Det där med att hjälpa varandra....Vi drog mot Falun i strålande sol. Chokladen skvimpade het i termosen och ostmackorna saftade till sig i plastpåsen. Sittunderlagen var tryggt nedpackade i ryggsäcken och kameran med. Tog på mig extra rejält varma kläder...kan väl aldrig skada.

När vi närmade oss rondellen vid Lugnetleden...såg vi...en gammal tant som fått fel på bilen. Ni kan ju tänka er vilken trafik det var...alla skulle upp till Lugnet och se Northug och Jönsson. Tantens bil hade stannat strax efter att hon kommit ur rondellen...bara lagt av...efter ett tydligt skrik (hon skrek precis som bilen så vi skulle förstå).

Jag hade också fått panik av att stå där, så man förstår att hon ville bort. Vi hittade ingenstans att fästa draglinan i...så vi bestämde att knuffa henne hem. -Ska jag bara sitta i bilen och styra, frågade hon mig. - Ja, sitt bara och styr och så bromsar du lite när vi kommer fram till kurvan där nere. Tanten satte sig i bilen och jag, P och Kicki knuffade på. Bilen var liten och lätt...men min kondis var väl inte på topp...dessutom hade jag ju satt på mig rejält med kläder så svetten dröp om mig.

Tanten kom helskinnad hem...vi hittade en parkering inom promenadavstånd från sportanläggningen och Northug vann....liksom Björgen...vad annat kunde vi vänta oss. Men chokladen var god...liksom smörgåsarna...och solen sken hela dagen. Kan livet vara bättre?



Skidbyte för tätduon i damernas 2x5,0 km...Björgen och Kowalczyk. Hade väl hoppats på polskan men som vanligt tog Norge hem storslam.
Nu ska det bara njutas och kännas efter att jag varit ute i friska luften hela dagen. Kaffe i soffan och så måste jag duscha igen.....efter bilknuffarexpeditionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0