Sinnesrodag.

Sådär ja...Då var chokladen urdrucken...smörgåsarna uppätna...täckbyxorna upphängda och marsmallowsen några mindre i påsen. Vi är hemma igen...efter en helt underbar dag vid stugan. Solen gassade och snön smälte så det hördes.

Anlände vid halv elvatiden...Parkerade bilen vid fasters stuga. Det gick absolut inte att åka in på vår lilla väg. Där var det meterhög snövall. Följde ett scoterspår över isen mot vår stuga på näset. Där var snön inte så djup som vi trott och gården var snöfri fläckvis. Öppnade dörren och konstaterade att någon/några haft fest eller liknande...HEMMA HOS OSS!!!!! Förmodligen råttor...men de måste då ha varit stora som bävrar och smidiga som apor...för de hade slagit omkull det mesta. Kopparkastrullen som står på en hylla ovanför fönstret låg på golvet...kaffekvarnen likaså...hushållspappersrullar över golvet och kakpaketet var slut!!

Roligt verkade de haft...och det var väl bra det då. De hade bara tuggat lite lätt på ett lakan i sängen....under över alla under...Behöver alltså inte investera i något nytt täcke i år.
Gjorde liten eld i spisen och plockade ihop lite. Njöt av lugnet...men såg inga vargar...Tog en tur runt tomten och tittade i rabatterna. På solsidan var det full fart trots att det bara är mars. Resten kommer nog vad det lider. Tibasten hade knopp...redan.

Som alltid när jag kommer till stugan så vill jag stanna. Så också idag. Men , jag hade inte packat för att stanna så jag bestämde att jag kommer tillbaka på måndag och stannar...lääänge. Det känns så skönt att veta det....

Tog några vinterbilder...och längtade till våren och sommaren....Så här ser det ut mot sydväst en dag i mars i år...

...och så här ser det ut (nästan samma vinkel) en julidag förra året.

Nu planerar jag packningen inför min underbara minisemester. Plötsligt är jag pigg igen...Vi hörs i morgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0