Våffeldagen.

Våffeldagen. Finns det något godare än varma frasiga våfflor med grädde och sylt en kulen vårdag? Jag tycker nog inte det. Idag är det helt legalt att äta hur många man vill. Mariamarmelad med familj har våffel-drop-in idag. Kom när du vill och ät så många våfflor du orkar....den uppmaningen ska väl kunna locka hem lite folk tycker jag. Vi får väl se vilka som dyker upp.

Lite kallt är det idag...men ingenting jämfört med hur vintern har varit. Jag åkte till Gustafs bröd efter att jag släppt av Virre vid bussen. Måste ladda med smörgås till i morgon...då vi bestämt att det blir en friluftsdag vid stugan.

Såg i tidningen att strålningen från Japan nu nått Sverige....även om det var i små, ofarliga mängder så känns det lite underligt. Minns tydligt Tjernobylolyckan....då var det betydligt mer farligheter i luften här. Nu tycks man ha blivit luttrad....och vad spelar det för roll vad man tycker om kärnkraft....vi små människor har väl ändå aldrig något att säga till om. Gilla läget och hoppas på det bästa...det är väl ord man allt för ofta fått säga sig själv. Nej, lite mer fransman i oss skulle aldrig skada.


Kommentarer
Postat av: Barbro

...det hade varit himla mysigt att komma hem till er på en våffla, eller två, tre...men det är lite långt att åka.. :-)

jag önskar dig en trevlig vederkvickande helg vid din stuga, vi far till vår stuga och vederkvicker oss med pimpling på Uddjaur.

2011-03-25 @ 08:53:45
Postat av: Maria

Så synd...att det är så långt. Du får ha dina våfflor tillgodo. Säg bara till om du kommer nedåt så ska vi se till att du blir mätt, på våfflor eller något annat gott. Du är alltid välkommen. Ha en trevlig helg! :)

2011-03-25 @ 09:14:20
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0