Varmkorv och vin.

God morgon på er. Lördag...även om det känns som vilken dag som helst. Det är visserligen tystare utanför en lördagsmorgon, men här inne är det som vanligt. Vanligt har det också varit med sömnen. Vaknade först vid halv två och kände mig utsövd!!! Lyckades somna om och vaknade 4.47......häpp! Så, nu är jag tillbaka i sömnproblemen igen...efter att ha sovit skapligt i några veckor. Hoppas på bättre tider när man jobbar häcken av sig med munkarna och stupar in i bussen efter avslutat arbetspass. Ska det vara så...att man måste jobba ihjäl sig för att få sova? Nä...nu är det dags att ta itu med livet...något måste ju vara fel....riktigt fel.

Idag blir det lugnt....fram till kvällen då vi är bjudna på mat hemma hos Toastkerstin och hennes Ove. Gott ska det bli...och så länge sedan det var som vi var bortbjudna. Sååå roligt!

Idag ska jag börja på min bok om drömmar. Vad det är? Ja, jag vet inte riktigt egentligen. Vet bara att jag ska leta bilder i tidningar på sånt som jag vill ha i min närhet. Blommor, rabatter, små hus, höns, hundar, färger, vackra dikter....I boken ska jag sedan klistra in allt för att sedan bläddra och drömma mig bort från lägenheter och grannfester. Tror att positivt tänkande kan hjälpa mot målet.....

Sist men inte minst...en bild från gårdagskvällens mat...kan bara meddela att innehållet i vinglaset åkte i slasken efter två små klunkar...vidrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0