Flyttankar.

Vi ska flytta...tror vi. Länge har vi pratat om att vi bor för stort...aldrig är hemma....inte har tid att hålla efter. Så nu ska vi göra något radikalt....det blir husvagn på Mellstacampingen!!! Egentligen vill jag ju ha en stuga i skogen...men det blir ju liksom samma sak....Har väl inte mera tid bara för att jag får min drömstuga. Vi resonerade som så, att så länge vi kuskar runt med vagn och lilla bussen så kan vi bo så litet och billigt som möjligt...dessutom har vi ju vår lilla stuga i Vansbro att åka till om vi vill ha miljöombyte....och jag har alltid varit fachinerad av compact living...så varför inte. Vi ska allvarligt undersöka möjligheterna att bo i husvagn.

Lite pyssel blir det ju så klart....sälja undan det vi inte ska ha kvar....magasinera det vi absolut inte vill sälja...planera in i minsta detalj hur allt ska fungera och vad som är viktigt att ha med...eller spara. Jag tror inte att det blir så stora problem just att rensa ut onödigt. Jag har aldrig varit bunden till saker...har gärna slängt och gett bort. För mig är det viktigare att må bra inombords...än att ha en massa saker att visa upp. Konsumtionssamhället har tagit för stor plats....Vi måste lära oss att njuta av varandra och det vackra som finns omkring oss istället...allt som är gratis....som naturen....och vänliga människor....

Kommentarer
Postat av: ToastKerstin

Åhhhh, grattis till beslutet ! Du vet att jag har haft de tankarna oxå fast det var för några år sen nu.

Hoppas man får komma och hälsa på framöver när ni kommit på plast:)

2011-05-25 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0