Natt i Kristinehamn.

God morgon världen.....Regn inatt, men vad gör väl det....för nu är det uppehåll. Det vara bara skönt att ligga i bussen och höra hur det smattrade på taket. Vår lilla buss är placerad mitt på gågatan i Kristinehamn. Det kändes lite konstigt att krypa in igår kväll....bland parkbänkar och blomsterurnor...och bland folk som flanerade efter gatan...men det har varit så lugnt...ända till i morse då grannarna började bygga sin ställning...klockan sex. Visserligen var jag vaken....men jag hade tänkt ligga och slumra en stund till. Bara att kliva upp då. Tog mig till närmsta bajamaja, i svarta långkalsonger....orange foppatofflor och svartvitrandiga strumpor...snyggt...inte. Mötte en ung dam, som förmodligen var på väg till jobbet, i svart, snygg dräkt och pumps.....lite avundsjuk blev jag då....

Nu ska det promeneras....Kristinehamn är så vackert....Det flyter en smal å genom stan....ringlar sig fram i kringelikrokar...med lövverk som hänger ner över gångvägar och som nästan doppar sina grenar i vattnet här och där....Slår mig nog ner på en bänk och njuter av att se stan vakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0