Oljud i Vattenparken.

Som ni vet så brukar jag tillbringa tidiga morgnar vid älven eller vid vattenparken här i stan. Igår morse blev det vattenparken. Solen sken...änderna var pigga och sociala...jag var pigg och det skulle bli så underbart att sitta vid vattnet en stund. Tog mig en bra bit in i parken och hittade en skön parkbänk...fick genast sällskap av ett andpar som trodde att jag hade mat med mig....skämdes lite och lovade att ta med nästa gång.

Men det var inte änderna jag skulle prata om....nej, när jag sitter där så kommer jag fram till att jag knappt hör vad jag tänker. Några hundra meter därifrån går stora Ludvikavägen. Det var ett evinnerligt oljud från alla dessa lastbilar som var på väg någonstans....brusande, slammrande och rent ut sagt..för jäkligt. Då började jag fundera...hur i hela fridens namn kan man bygga en så vacker, stor vattenpark...med alla dessa små sjöar, bäckar och pölar....underbara rabatter och snirkliga gångar.....så nära en stor väg?

När jag ojjade mig över saken tyckte P att jag borde skriva en insändare. Nu blir det ju ännu mer biltrafik om IKEA kommer...och de ska ju bygga om vägarna ändå....kanske dags att göra något radikalt....Jag vill ju ha lugn och ro...speciellt i en park.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0