Pyramidspel.

God morgon. I natt har jag frusit lite. Inte så där jättemycket...utan så där lite, retfullt. När klockan var strax före sex gav jag upp. Kröp ut ur bussen och började dagen. Inte en själ var vaken,mer än jag. Va skönt.

Idag blir det hemgång. Jobb och sedan packning....skönt att det inte är så långt hem. Tar bara drygt en timme att åka.

Igår pratade vi med knallegrannen. Hon berättade att hon, efter att hon stängt sitt stånd, satt vid datorn och byggde nätverk. Bygga nätverk...vad häftigt tänkte jag....en tant i övre medelåldern som kan så mycket om datorer att hon bygger nätverk. Hon skulle jobba med det efter knallelivet...skulle inte behöva jobba med annat...bara sitta vid datorn....ca 18 minuter om dagen. Vi fick ett papper att läsa och en hemsidesadress. En sak har jag lärt mig: Om något låter för bra för att vara sant....så är det också det. Det visade sig att det där nätverket var en jakt på fler medlemmar...som kunde betala en del av sin medlemsavgift till henne....Alltså....ett gammaldags pyramidspel...där den som står överst får mest pengar...medan de som kommer in senare får mindre. Nehejdu....det där ligger långt utanför mina ideal...Jag som förespråkar medborgarlön och att alla ska ha lika...att vi alla har olika förutsättningar men är värda lika mycket ändå. Hon får väl hålla på med sitt nätverk då....själv ska jag ge f-n i det. Alla har vi olika drömmar och mål...och det där är definitivt inte mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0