Zombievarning.

Plus minus noll....så har den här dagen varit...så här långt iallafall....

Vi hade fått chokladprover från ett företag som ville att vi skulle använda deras choklad till att doppa munkarna i. Idag var det dags att prova om det funkade. P smälte chokladen i vattenbad och så doppade han knäckebrödsbitar i den. Den "plåten" som åkte in i kylskåpet stelnade så fint så....men när vi tog ut den efter en stund stod det inte på förrän den blev kladdig igen...den som aldrig åkte in i skåpet förblev kladdig hela tiden. Inte läge att köpa in den chokladen alltså. Vi hade också fått med choklad som smakade apelsin, jordgubb och cappucino....gott värre, men den chokladen ska vi ha till Sweet Home Dalarna. Vet bara inte riktigt till vad än....kommer nog på något spännande....

Eftersom det där tuggummit fortfarande sitter som en tjocksmock i min hjärna så orkade jag inte laga mat heller. Fick bli färdiga fiskgratänger till oss...gott var det...men matlagningssamvetet skrek. Måste lära mig att jag inte måste vara så förbaskat duktig jämt och ständigt.

Efter maten ville P till vattenparken och mata änderna!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur gammal är han egentligen? Det är väl en helt annan sak att jag är där tidiga morgnar och matar dem...eller? Sagt och gjort. Tog bilen dit...för vem orkade gå idag? Inte jag....satt på en bänk och tittade surt på när fåglarna smaskade i sig bröd....sen åkte vi hem.

Nu ligger P i soffan och sover och jag vankar omkring som en zombie. Om ett par timmar ska jag träffa en vän på stationen...en vän som jag aldrig träffat i verkligheten. Ska bli spännande....berättar mer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0