Lördagsmorgon.

God morgon....ja, det är en riktigt god morgon....har legat (inte sovit) till 8.30. Hur länge sedan var inte det? De senaste dagarna har jag varit så trött på morgnarna. Min teori är att kroppen först nu börjar vänja sig vid att jag är ledig. Visst finns det lite jobb som måste göras, men inte just idag....inte just i morgon...men snart. Tills dess har jag semester.

Vi har satt upp en fågelstuga utanför köksfönstret. Både jag och katten älskar att sitta och titta ut på dessa vackra, underbara små dunbollar som sitter där och äter sig mätta i snålblåsten. Igår hade vi besök av 12 domherrar. 12 stycken...samtidigt! Helt otroligt.

Det blev ingen utflykt igår. Det förstår ni kanske. Det blåste hela dagen. Kanske blir det idag...men det får vi allt se....P sover fortfarande och jag ska strax gå upp och ta en dusch.

Igår kväll kom det en "ny" husvagn....Den parkerade bakom Rune (grannen). Kanske är det någon Stockholmsfamilj som ska åka skidor i Romme.
Flera av vagnarna som står här är nog parkerade som vinterförvaring. Det är ganska överkomligt att betala 1000 kronor i platshyra i månaden, under vintern, istället för att leta vinterförvaring i Stockholm. Det tar inte så lång tid att åka hit från huvudstaden och om man vill så är det bara att be personalen sätta i sladden i god tid innan man kommer, så är det varmt och skönt. Många barnfamiljer gör så, har jag förstått.

Nu ska jag bara vara en stund.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0