Sprucket och lagat.

Jag gick i kras....massor av små bitar av mig själv flög omkring i luften. Det har tagit månader att hitta dem alla...ja, alla är inte hittade än, men jag är på god väg.

Har saknat skrivandet, så jag gör ett nytt försök.

Hur har jag det då? Ja, just nu sitter jag i mitt hem...det bästa jag haft...någonsin! Villavagnslivet är mitt liv. Ett sovrum....ett kök...ett vardagsrum...allt i ett, och på sommarhalvåret, ett stort förtält som blir ett rum till. Jag gav bort allt onödigt som fanns i det förra livet. Nu har jag bara basic...och det är perfekt. Inte för mycket av något...bara det en människa behöver. Prylarna fick ett nytt hem hos några andra...som behövde dem just då.

Duschar gör vi uppe i servicehuset. Där lagar vi mat ibland och där äter vi tillsammans med några grannar då och då. Jag har en gasolspis som jag använder här hemma. Nu när kylan smyger sig på används den oftare, men vill man prata med lite människor så styrs stegen upp till "huset".

Varför bo så här då? Tja....varför inte? Jag blev så trött på det "normala" livet. Det har jag visserligen alltid varit, men nu gjorde vi slag i saken. Större lägenhet...nyare kläder....häftigare tv....ha...ha....jag vill inte ha längre, jag vill leva. Saknar inget....inte ens den minsta lilla pryl...jo, förresten. Jag ångrar att jag gav bort min gamla kastrull. Den som det var så bra att koka såser i....de brände aldrig fast. Men, det är inte hela världen....

Idag har vi P-fritt...jag och katten. P är på kurs. Katten ligger i soffan, nära gasolkaminen och själv vågade jag mig på att logga in på den här sidan.

Vi har just tagit en välbehövlig semester, vi här i vagnen. Sommaren var otroligt hektisk...hösten blev ännu värre....men det var ju så det var tänkt. Beställningarna ramlade in allt eftersom.....återförsäljarna blev fler och sortimentet större. Nu ska vi vila upp oss och bara tänka lite på framtiden. Vi förhandlar om en större tillverkningslokal...vi planerar utökat sortiment och sist men inte minst...vi måste nog anställa nu. Angenäma bekymmer.

Jag nöjer mig med skrivandet för idag. Det finns så mycket mer att berätta, men det får bli en annan dag.

Lev livet som ni verkligen vill.....inte som andra tycker.

Kommentarer
Postat av: Millis

TJOHO!!!! Hon är tillbaka!!! Jag har saknat dina fyndiga inlägg!!

2012-01-11 @ 19:06:51
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Säg till om jag ska hjälpa dig leta bitar:)

2012-01-12 @ 20:27:46
Postat av: Barbro

Välkommen åter! Jag har saknat dig och dina ord....

2012-01-19 @ 19:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0