4.44

....det var det klockslaget jag tittade på klockan i morse. 4.44....varför?? Tänk om jag kunde sova liiiite till. Men, inte då. Gilla läget! Jaja, jag är vaken, som ni kanske förstår. Dagen ser lika ut idag, som igår. Bra eller dåligt? Vi får väl se. Nu ska jag i alla fall äta frukost, väcka P och sedan åka ner till torget. Det var riktigt roligt att träffa alla gamla stammisar...och även nya kunder. Vädret var fint och det ser det ut att bli idag också. Slänger med en bild på kryddorna som börjat titta upp ur jorden. Hoppas det blir bra nu då....så vi får stora fina plantor till sommaren.

Det är Oregano och Rosmarin som tittar upp. Nu gäller det att hålla liv i de små grynen. Tänkte skriva lite om avundsjuka också. Det finns en person här i närheten som sprider ryktet att vi säljer våra munkar för svarta pengar. Gissa om det gör mig sur?! Här försöker vi bygga upp ett stabilt företag, och så finns det folk som inte ser att man jobbar och sliter och är ärlig. Vad dom inte fattar är att vi köper in grejor och varor som vi måste redovisa hur mycket pengar vi fått in på dem. Vi kan ju inte köpa in säckvis med munkmix och sedan säga till skatteverket: Vi tappade allt på golvet så det gick inte att sälja. Vi redovisar varje krona. Vi är två personer som ska leva på det här....även efter pensioneringen. Så det gäller att göra rätt för sig. Vad jag däremot undrar är.....hur kan denna människa ha förtidspension och ändå ränna runt i bil och på cykel, tvätta två gånger i veckan varav en åt sin dotter...vika tvätten och sedan köra den hem till henne. Kan man jobba med det till vardags då tycker jag man ska vara tyst. Arg? Ja!!

Nog om detta...nu börjar en ny dag med nya möjligheter. Vi hörs snart igen. Ha det bra så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0