Klubbad oxe.

Inatt har jag sovit som just en klubbad oxe. Gud va skönt. Har inte svettats ett dugg och jag vaknade 6.45. Härligt. Ingen björn har druckit vatten ur hinken på trappen och inga råttor har sprungit i väggarna. Så nu njuter vi av en härlig morgon, jag och Elis. Elden sprakar i spisen och kaffet är upphällt. Solen lyser med sin frånvaro, men vad gör väl det. Ska snart ta ett varv runt ägorna för att se vad som är mest akut. Senare ska vi åka in till Vansbro och köpa lite sättpotatis. Ska också försöka hinna med att åka till Pyramidbageriet och höra om vi får använda deras namn tillsammans med vårt doppade knäckebröd.

Här är dagens lunch. Ska koka Britt-Maries ratatoille. Gud va gott det ska bli.

Så här såg stugan ut just efter att vi kommit. Vädrade ut vintern en stund.

Och här vädrade jag bort all råttlukt....efter att ha borstat bort alla råttlortar, från sängkläderna.

Vi hörs om en stund. Nu ska vi äta frukost och njuta en stund innan vi börjar med dagens aktiviteter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0