Lugn.


Nu är alla på plats...eller i alla fall snart på plats. TV1 är på väg till Stockholm och TV2 är på väg till Sollefteå. Skumberg är hemma i Örebro och Försten är några kvarter bort. Lugnet har lagt sig här hemma. Jag är ensam. P har åkt till en kompis och jag ska bara vara. Jag är nog lite av en ensamvarg. Trivs väldigt bra i mitt eget sällskap. Barnen brukar tycka synd om mig när jag säger att jag varit ute och t ex fikat själv. -Men mamma, hade du ingen du kunde gå med? Men oftast är det alldeles självvalt. Jag tycker om att prata med mig själv och tänka tankar utan att behöva avbryta för att svara på frågor. Skulle faktiskt kunna tänka mig att bo helt ensam i skogen. Nu ser livet liiiite annorlunda ut, men jag hittar mina andningshål då och då. I kväll ska jag verkligen bara prata med mig själv....och det har jag valt. Bilden ni ser är från en av mina nattliga ensamvandringar i skogen vid stugan. Björn och varg? Ja, det finns, men det är människan som är farligast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0