Nedräkning inför bisyssla.

Eftersom det har blivit april nu så kom jag på att det snart är dags att börja min nya hobby. Ja, förhoppningsvis blir det mer än hobby så småningom, men till att börja med så får det räknas som rent nöje. Det är dags för biodling. I slutet av månaden ska jag ringa min "mentor" och bestämma tid, sen börjar äventyret. Det ska bli så spännande. Konstigt nog så känns det inte alls skrämmande. Jag är rädd, ja lite rädd för getingar, men med bin känns det helt annorlunda. Tänk att få köpa in sina första bikupor och bisamhällen och sätta igång. Känslan när det är på plats och allt fungerar måste vara underbar. Egen honung....vilken lyx! Vem vill smaka?


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Lycka till med biodlingen! Jag ska precis till att starta min första säsong, väntar bara på att de små ska vakna så att jag kan köpa och flytta hem mina första samhällen. Olidligt spännande!

2010-04-02 @ 18:22:05
URL: http://addictedtojulmust.blogspot.com/
Postat av: maria

Tack så mycket! Det är lika spännande här inför första biodlingssäsongen. Säkert mycket att lära, men också massor av skoj. En fråga bara: Vilken sökväg hade du för att hitta på min blogg?

2010-04-02 @ 18:28:00
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Oh, jag tror att jag sökte på påskmust eller påsk när jag hittade din blogg (men jag är inte helt säker).

2010-04-03 @ 04:44:36
URL: http://addictedtojulmust.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0