Om alla kunde få känna....

...lugnet här ute i skogen. Det är helt tyst. Bara flugsnapparna som kvittrar då och då...och så elden som sprakar i öppna spisen. Här hittar man tillbaka till sig själv. Helt ensamma...jag och Elis. Underbart. Stugan börjar bli uppvärmd och jag har just kokat kaffevatten över den öppna elden...ätit en smörgås med räkost på. Den var från förra året och har övervintrat här i stugan. Konsistensen var lite si och så...men den smakade precis som vanligt, så det gick ner.

Mina terapiormar ligger också kvar där de ska. De har jag placerat ut för att inte bli så rädd om det kommer en riktig. Ska liksom vänja mig och jag tror det funkar. Vi har sett orm här varje år, så det lär finnas några. Men, man kan ju förstå att de också vill vara här där det är så vackert mitt i skogen.

Som jag sa, så har jag just kokat kaffevatten över elden. Nu klarar jag mig till i morgon. Termosen håller det varmt så jag kan ta mitt morgonkaffe utan att koka nytt.

Vill bara till sist visa vilken underbar utsikt jag har från dasset. Kanske ska städa bort lite omkullblåsta hinkar och så...men annars kan man sitta där och titta ut över sjön. Nu ska vi bara njuta...lyssna på radion, dricka lite kaffe och sen ta en kvällspromenad i skogen innan vi kryper ner i sängen och somnar i brasans sken. Vi hörs i morgon. Njut av livet....det gör jag.


Kommentarer
Postat av: bmb

ÅH vad skönt det ser ut men akta dig för djuren i skogen haha men dom är kanske inte farligare än Pärla

2010-04-28 @ 21:02:14
Postat av: kicki

åhh vad skönt det ser ut. men hade inte ormarn varit där hade det varit bättre..mycket bättre.

2010-04-28 @ 21:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0