Härliga morgon......

...höst. Underbart. Idag är det slungning av honung. Inte vår utan min mentors. Vi lär inte få någon egen i år, men vad gör väl det? Ingenting. Vi är bara glada över att vi lyckades hitta bin denna bifattiga sommar. Nu gäller det bara att få dem att överleva vintern. Om jag kunde så skulle jag ta in dem, men det gillas väl vare sig av bina eller personer i min omgivning. En annan sak idag: Vi ska hämta första sändningen av lingon. Så nu är det lingonkokning på tapeten. Har ett recept, men funderar på ett annat alternativ också. Vad sägs om lingonmarmelad med vodka i? Vi ska naturligtvis ha "vanlig" lingonmarmelad också, men jag tänkte som ett alternativ. Vi får se, men jag vill gärna höra er åsikt också. Igår fick vi napp av en butik som vill sälja våra produkter. Riktigt roligt. Nu gäller det att hitta fler...och att koka för glatta livet.
Vi åker till västerdalarna nu. Kommer hem till eftermiddagen. Vi hörs senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0