Meningen med livet.

God morgon. Sitter i ett regnigt Duvnäs och njuter av livet. Det droppar från taken och hästarna frustar i stallet. Det är tyst och skönt. Natten har varit hård. Jag har haft värk och mardrömmar men nu är det bra....ja inte värken men mardrömmarna. Igår kväll satt vi vid köksbordet och diskuterade livets mening...jag och mamma. Nu har vi löst det. Livets mening finns inte. Egentligen är vi som små bin i ett bisamhälle...Vi bara jobbar på...får det att gå runt och så dör vi. Slut! Sedan finns det inget mer. Så, varför inte njuta av varje dag utan att se bakåt eller framåt. Gör ingenting du inte vill och lev!

Idag är meningen med mitt liv att koka blåbärsmarmelad. Det ska kokas litervis och det ska bli så gott...hoppas jag. Päroncognac som smakförstärkare kan väl inte vara helt fel? Nu sätter jag på grytan på spisen och jobbar på. Vi syns snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0