Övdaln.....

Igår kom det en gubbe och skulle köpa munk av mig. Han pratade älvdalska. Vad väck man är alltså.....eller är det dom som är det? Nej då. Jag fattade inte ett ord och han bara skrattade åt mig. Han köpte inga munkar heller...för han ville ha korv!!! Annars då? Jo, jag är ganska trött på cruisingar nu för tiden. Först i Rättvik och nu Älvdalen. Tur att man lärt sig sova i oväsendet som är. Igår kväll somnade vi i elvatiden....tre meter från trottoaren där alla människor stod och tittade på bilarna som dundrade förbi. Men nu är det sista dagen här. Och det är väl lika bra det....igår var det lugnt...för lugnt. Jag kan ju inte påstå att vi jobbade häcken av oss precis. Idag lär det väl bli ännu lugnare. Men vi kör på. Har just inget annat val.
 Vår "granne" är en lustig typ. Han skulle väckas klockan halv åtta igår(han sover i bilen) men inte fick vi liv i honom. Vi knackade på rutan 100 gånger och karlarna här gungade på bilen....inte ett liv. Till slut undrade jag om han fått en stroke. Det stod en ölburk på instrumentbrädan så jag misstänkte att det var den som var orsaken till sovmorgonen. Till slut masade han sig upp. Sedan var det full rulle på honom hela dagen. Men han var väldigt pratig så jag misstänker att han hade fler ölburkar på lager. Nu har jag gått förbi hans bil på morgonen och då sover han där.....med lyset på. Hur ska jag göra tro? Det lär knappast gå att få liv i honom nu, för han var nämligen med oss på restaurang igår kväll och åt mat. När vi gick hem skulle han stanna och ta "några" öl. Vi får väl kabla igång bilen åt honom när vi ska åka hem ikväll.
Det ska bli skönt att komma hem ikväll. Visserligen sover jag bra i bussen och jag är nyduschad och pigg, men hemma är alltid bäst....i alla fall då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0