Parfymdag!

Vet ni hur länge sedan det var som jag hade på mig parfym? Inte jag heller. Det känns som hundra år. Idag har det skett. Nu luktar jag någon gammal unken parfym som jag hittade i byrålådan. Spela roll då...om den är gammal. Anledningen till att det dröjer så länge är ju bl a munkjobbet. Hur kul är det att piffa till sig inför ett tolvtimmarspass i vagnen? Inte alls. Men idag passade det. En annan anledning till att det inte blir parfym så ofta är att bina gillar inte parfym. De blir arga då. Och vem vill ha arga bin? Inte jag i alla fall. Nu har jag tagit mig en minispadag. Det blev inte så mycket gjort som jag tänkt, men lite blev det allt. Ganska skönt med tanke på hur jag känner mig nu för tiden.

Jag menar....om man känner sig som 80 men inte ens har kommit till 50 så måste något vara fel...eller hur? Från och med nu ska jag försöka känna mig i den ålder jag är.
Det börjar kännas på att jobba nu också. Säsongen har varit intensiv med alla marknader blandat med Sweet Home Dalarna. Snart lugnar det ner sig och vi kan satsa mer på marmeladen. Jag känner också att den här bloggen har blivit lite tråkig. Det beror nog på att jag aldrig har tid att sitta och skriva ner mer tankar och åsikter. Jag lovar bot och bättring....snart!
Idag är det som sagt packning och färd mot västerdalarna som gäller. Ska bli marmeladkokning i morgon. Blåbärsmarmelad. Bilder och rapporter utlovas. I morgon kväll drar vi till Älvdalen för helgens marknad.....om vagnen står kvar vill säga. Vi lämnade den i Rättvik. Tyckte det var onödigt att dra den fram och tillbaka hem. Snälla alla tjuvar....låt bli vår vagn.
Nu ska jag äta sen frukost. Hörs.


Kommentarer
Postat av: majvor dahlgren

Grattis Maria till din kapacitet. Du anpassar dig överallt och hinner skriva och ta jättefina bilder. Och så jobbar du med allt möjligt- för två!

DU ÄR ETT HEJANS FRUNTIMMER!!!LYCKA TILL !!!½

2010-08-11 @ 13:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0