Semestertid....

...i alla fall två dagar. Vi kom hit till Duvnäs sent igår kväll. Trötta som gnuer, men glada att det är över och att det gick bra. Vi åkte in till Vansbro och duschade. Gissa om det behövdes. Innan vi somnade gick jag ut på gården här och lyssnade på tystnaden. Helt underbart. Mörkt och tyst. Somnade som små grisar på direkten och jag sov i sju timmar. Det händer inte ofta.

I morse tog jag en promenad i omgivningarna. Disigt och lätt dugg i luften men ack så vackert. B och jag gick en tur efter älven och letade efter kantareller men hittade inga. Passade på att titta till odlingarna. Det växer och frodas. Mesta av allt växer växthuset. Det är snart klart.

Nästa år kan vi odla massor av spännande saker här inne. Visst blir det fint?


Vitsenap, kanelbasilika, rabarber och potatis växer så det knakar.
Idag är det släktträff. Vi är en stor släkt och det lär dyka upp bortåt 90 personer. Det ska bli så roligt. Vart fjärde år träffas vi och har det trevligt vid Rutsbrogården i Uppsälje. Ni lär få se massor av bilder under dagen eller i morgon. Nu ska jag fixa till mig lite. Det ska bli så underbart att få sätta på sig kläder som inte blir att lukta munk. Rapporterar om den stora festen så fort jag kan.


Kommentarer
Postat av: brittmarie

Ha så jätte trevligt nu och försök koppla av rejält innan nästa batalj Rättvik och Älvdalen

2010-08-07 @ 10:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0