Det är jobbigt att ha semester.

Idag har vi flängt runt som skottspolar...eller, det känns då så. Ovanan kanske. Vi har faktiskt tagit det lugnt men ändå hunnit med ganska mycket. Började dagen med Kramfors och Dollar Store. Inköp? Ja, ett par skosulor för 10 spänn. Men sedan....ojojoj...nu ska vi alla göra om hemma efter att ha varit in på den lilla affären Lillasyster. Vad mycket fint...ville ha ALLT! Köpte lite smått och gott och mådde så bra när vi åkte därifrån...fylld av inspiration.

Tillbaka i "stan" var det full fart igen...in i varje affär. Jag hittade lite julklappar och så köpte vi det sista inför vårt lilla julbord ikväll. Nu sitter vi här...Skinkan står i ugnen och får sin griljering...äggen är kokade...laxen upplagd på fat och köttbullarna samsas med prinskorven i ugnsformen i väntan på värmen i ugnen. Snart kommer Henke, som är bjuden...Petra ligger utslängd i soffan och tittar på Anna som sätter ihop en julgran. B löser korsord och själv ska jag strax slänga mig ned bredvid Petra och bara vänta på mat. Sedan blir det Idolfinal....sägs det. Har inte riktigt koll på det, men det blir säkert underhållande. Får jag sedan sova lika gott i natt som jag gjorde den förra, så är jag mer än nöjd med den här resan....Bäst av allt är förstås att få träffa Anna....min Fjalar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0