Pay it forward...

Har ni sett den filmen? Det har jag och det är den enda film jag har gråtit till sedan jag var 10 år och såg Rännstensungar. Filmen handlar om att hjälpa, utan att få något tillbaka och hoppas på att den du hjälper, hjälper någon annan i sin tur. Lite så har det varit idag. En liten god gärning har vi gjort. Vi skulle ju till Falun på mässa....När vi kom på den tvåfiliga vägen mellan OK och Grådarondellen stod det en bil där, mitt i vägen, som fått motorstopp. En liiiten, gammal farbror satt villrådig vid ratten......Naturligtvis hade vi vår bogserlina i bussen och inte i lilla bilen, men vi åkte till macken och köpte en till. Bogserade farbrodern till verkstaden och genast plockade han fram plånboken och skulle betala. Man tar inte betalt för att hjälpa någon i nöd....man hoppas att någon ska hjälpa oss om vi behöver någon gång. Om vi bara hade åkt förbi skulle jag ha tänkt på den stackars människan i flera år....
Mässan då? Tja...sådär. P vann ju naturligtvis ett pris på sitt besöksnummer...vem annars? Glöggmuggar! Annars så var det inte så mycket. Vi träffade på Martin....Faluns egen uppfinnare och designer. Han hade fullt upp och det var ju bra.
Åkte till Myrorna och hittade en kjol till mig att ha på marknaden på söndag. De vill att man ska vara traditionsenligt klädd...eller tomte!!!! Nu har vi kläder båda två, som passar.
Snart ska vi till Ica Maxi och shoppa loss på vip-kvällen. Får väl se vad det kan ge.....ebb i kassan förmodligen.

Faluns egen uppfinnare....Martin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0