Sömnigt värre.

Både jag och P är så trötta. P sa att han kände sig sjuk!!! Har väl aldrig hänt tidigare. Han är aldrig sjuk. Vi tror att det är jobbsäsongens slit som kommer efter nu. Vill så mycket, men orkar liksom inte riktigt ta itu med allt. Det har varit en slapp dag. Ja, jag har iallafall kokat en omgång knäckbräck. Det ligger för att stelna nu och jag hoppas det blir bra. Om det blir det, då ska vi ha det i vårt sortiment. Knäcksmet blandat med massor av nötter och så utbrett på plåt. Det ska brytas i bitar sedan. Ser gott ut....smakar gott också (har tjuvätit lite).
I morgon är det begravning. Valfri klädsel......Vad svårt det var då!!! När jag skulle titta ut vad jag skulle ha på mig så tog det stopp. Visserligen står det valfri......men det känns lite fel ändå att komma i grälla färger med stora mönster på. Det var väl just bara sånt som fanns i garderoben. Så mycket enklare om det skulle bäras svart. Ingenting passande hittade jag. Blev till att åka till Kupolen....i mellandagsreatider!!!!! Ni fattar va? Jag som normalt inte sätter min fot där när alla andra är där. Men, det gick ovanligt bra. Hittade en lång, svart tunika med lite färg på...så där alldeles lagom, ni vet. Den blir bra sedan också. Så, då är allt fixat inför morgondagen. Bara handbuketterna som ska inhandlas. Det gör vi strax innan vi åker i morgon.
Nu blir det tv en stund. Somnar väl som vanligt i soffan...men vad gör väl det? Ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0