Studenten.

God morgon. Vid min morgonpromenad fann jag att det inte bara var jag som var vaken. Hela Soltorgsparken vimlade av vitmössor. Det var champagnefrukost för alla studenter. Va fint det var. Det kryllade av vita mössor och alla såg så högtidliga ut. Idag hade de tydligen inte svårt att ta sig ur sängen. Nu börjar allvaret för dem. Ut det obefintliga arbetslivet eller ett sista sommarlov innan högskolan. Unga pojkar i kostym, med en flaska alkoholhaltig dryck i handen. Flickor i skira ljusa klänningar som stod tätt tillsammans i grupper. En sista dag tillsammans innan verkligheten visar sig. Hoppas det går bra för dem. Nu ska jag duscha. Kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0