När fan blir gammal.....

...blir han religiös. Lite så har det nog blivit här hemma nu. Saken är den att jag känt att jag kanske ska försöka julpynta lite i år. Ni som känner mig vet att det brukar inte finnas mycket av den varan här hemma annars. Två elljusstakar är allt jag tar fram. Men, kanske beror det på att jag ska bli farmor och då vill man ju mysa till det lite för barnbarnen. Jag vill att de ska få fina, varma minnen från sin barndom. Så....tankarna har gått till julgranskulor och små tomtar på sista tiden. Frågade Virre här om dagen vad han tyckte om förslaget. -Äntligen, utbrast han. -Det har jag väntat på. Så nu ska jag försöka få ihop det på ett sätt som passar oss alla. Vi har iallafall kommit fram till en kompromiss vad gäller julgran...jag och Virre. Det blir en "stor" prydnadsen...eller möjligen två som pyntas med något......Vill gärna ha förslag på en gyllene meddelväg.
Idag är det städning av hemmet som ska till....och så blir det rödlöksmarmelad och lingonsaft. Tänk på att njuta av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0