Sjuk P.

Det finns en sak som P inte har gemensamt med andra män.....han gnäller aldrig när han är sjuk. I natt vaknade jag av att han frågade om han fick ta ett par alvedon av mig. Då är han sjuk! Under de år vi varit tillsammans har han kanske tagit....säg.....fyra tabletter. Så nu måste han vara riktigt sjuk. Han hade ont i halsen och huvudet. Det gör att vårt schema spricker. Vi skulle börja arbete vid nio idag, men nu ska jag vara en riktigt förstående fru och låta honom sova så länge han vill.
Vi ska hämta Toyotan idag. I ettiden ska vi ringa för då bör den vara klar. Då blir det till att åka till Grycksbo och hämta den och samtidigt lämna bussen på lagning. När vi ändå är i faggorna ska vi åka in till kartongfabriken och köpa upp ett lager presentkartong. Den här veckan har jag lovat att komma in till affären som ville sälja vårt sortiment, och visa våra varor. Det måste väl bli på fredag det. Vi hinner nog inte före. Måste koka blåbärssaft och i morgon ska jag till Vansbro och hjälpa till med invintringen av den sista bikupan hos min bimentor.
Nu ska jag dricka ur mitt kaffe och så ska jag till Ta till vara och leta stora grytor. Måste också hitta en bra present till P som fyller år på fredag.
Vill bara påminna er om att det på fredag är Fetaostens dag. Passa på att köpa hem ett paket och mumsa på. Finns det något godare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0