Solsken.

Vilken härlig dag det ser ut att bli. Solen skiner och det är fortfarande någon minusgrad ute. Idag ska det kokas mera blåbärssaft. Hoppas på att klara av det under förmiddagen så att resten av dagen kan ägnas åt....vadå?....tja....något annat roligt. Jag vill ju göra klart i hallen. Har alla saker hemma som behövs...nya hängare och brädor mm. Om vi hjälps åt med saften så ska ni se att kreativiteten flödar på eftermiddagen. P ägnade hela kvällen igår åt sin nya leksak...datorn. Nu ligger det en lååång sladd rakt över vardagsrumsgolvet och det vet han att jag hatar. Så, han har lovat att den ska vara bort innan kvällen. Han kommer alltså att spika kabel medans jag fixar hallen.
Skulle behöva leta nya gardiner till vardagsrummet också. Problemet är bara att vi har lite högre i tak här, så alla köpgardiner blir för korta. Jag som hatar att sy gardiner måste alltså leta långa specialare eller sy...eller beställa sydda av någon annan. Vilka problem man har va?
Nu ska jag iallafall väcka P och så får vi se hur det blir idag....åh, nu kom jag på att jag måste packa inför London också. Jaja, det fixar sig bara man tar tag i det. Jag är ju känd för att ha liten packning så det går nog fort. Förra året, när vi var till Tyskland delade jag och P på en väska....en liten väska. Den vägde väl kanske fem kilo totalt. Mannen som satt bredvid oss på planet hem och som var från Syrien, trodde inte sina ögon när vi visade honom väskan som låg på golvet under flygstolen, och talade om att det var vår packning. Själv hade han fyra resväskor och han undrade hur han skulle få dem med sig till Södertälje, som var hans resmål. Vilken tur att vi alla är olika. Hur skulle världen se ut annars?

Kommentarer
Postat av: Millis

Hihi ja jag tycker det är jättefint såklart men vet inte vad Erik tycker. Annars är ju Frej väldigt fint också :D

2010-10-16 @ 11:50:02
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: Millis

Jag har också sladdallergi :p

2010-10-16 @ 11:55:18
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0