Nattmat.

Nu är jag trött....rejält trött. Varit vaken sedan fem i morse....stressat runt hela dagen och nu äntligen är vi klara med allt. Har just ätit kvällsmat...som jag trodde skulle bli något lätt. Nehejdå...makaroner och köttfärssås blir väl gott tyckte resten av klanen.

Här hemma har vi arbetsfördelningen: Maria lagar mat och P diskar. När jag står där och rör i köttfärssåsen säger P: Ska det inte vara lite lök i såsen? Arrrgggghhhhhhh!!!! Lägg av...jag har lagat köttfärssås i minst trettioåtta år...och alltid gjort så här...kom inte här och kom....
Men visst är det bra, säger P, att jag står här med en arm ledig utifall att du skulle behöva hjälp...att slänga något eller så där....Det vet väl alla, som är kvinna...eller studerat deras arbetssätt, att vi kan göra tusen saker samtidigt...Så inte behöver jag någon karl som står med armarna i kors bredvid sopskåpet.....*utifall att du behöver hjälp*...och tycker att han gör STOR nytta. *pytt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0