Smuts och biinspektion.

Promenad...klockan 06.20....i ett lätt duggregn...i ett tyst och stilla Borlänge. Ingen var vaken. Det är precis det jag längtar efter här....ensamhet och tystnad. Nu har jag fått mig en dos av det så jag klarar mig en stund.

Idag är det meningen att vi ska åka hem till västerdalarna för att en gång för alla se om våra bin har överlevt vintern. Idag gäller det. Nu tror ju jag att de är döda, men en liten strimma hopp finns det kvar.

Ska också titta om jag har burkar där i någon lada. Har letat och letat här hemma efter fler burkar att ha till Morgonbus och Lyckorus (smaksatt socker), men kom på att de nog finns i Duvnäs. Hoppas på det, annars lär Åke som jobbar på Flaskor&Burkar få ett beställningsmail snart.

Dagen består alltså av en Vansbrovända och efter hemkomst ska munkvagnen ställas på plats på torget igen. Det är ju måndag i morgon och då ska det krängas munkar.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan en lite promenad igen....lyssnar nämligen på en talbok när jag är ute och nu börjar det bli spännande så jag måste höra hur det går. Vad den heter: Smuts av Katarina Wennstam. Handlar om trafficking...och som det står på konvolutet: Lämnar ingen oberörd. Läs den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0