Den där eviga jakten på lyckan....

...javisst är det det på tv ikväll igen....Ganska intressant, men ikväll vill jag gärna sitta framför datorn istället. Vet bara att när jag väl bänkat mig så är det så bra att jag bara antecknar hela tiden. Nu, innan jag satte mig här och skulle blogga, tog jag kameran och gick ett varv här hemma för att leta några små saker som gjorde mig lycklig. Här kommer några snabba:

Lillebror....den dagen han inte finns längre...den dagen vill jag inte ens tänka på. Han har varit med mig alltid!! Vi känner varandra...vi pratar och vi förstår varandra utan och innan.

Mitt skapande är som en hel avslappningskurs i vardagen....en skattkista att ösa ur....glömmer tid och rum...smärta och sorger.

Att sätta ett litet frö...eller ett litet blad i jorden och se att det växer...av min omvårdnad...det förvånar mig och gör mig lycklig. Allt vill inte som jag vill, men min samling av Hoyor växer så det knakar.....tack för det.

Ikväll har det blivit pannkakor...Virre är bra på det....pannkakskungen här hemma, och snart ska jag sätta på bekvämlighetskläderna...myskläder alltså. Man blir så mycket mer avslappnad då...lite tv...lite klappa katt...lite halvsova i soffan och så blir det god natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0