Kan det bli latdag idag tro?

-0,8 grader....känns som sista dagarna med täckbyxor nu. Har just varit till affären och inhandlat bröd inför dagens frukost. Fjalar ligger i soffan och sover. Hon åker hem till Sollefteå idag. Mammahjärtat oroar sig som vanligt. Nu dröjer det till påsk innan hon kommer hem igen.

Idag är det skid-vm på tv...och sedan utematchen mellan Leksand och Mora. Dammsugning...matlagning och kanske en liten garderobsrensning står på agendan. Men det blir nog mest en latdag skulle jag tro.

Skulle ha behövt göra en vända till västerdalarna också, men inte idag...kanske i morgon. Hörde fåglarna kvittra in våren när jag var ute. Kan man tro på det? Jo, de lär väl veta. Vill ha vår och värme nu....vill vara i stugan och kratta gården. Men....nu är jag i stan och får väl nöja mig med det. Allt har sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0