Marmelader och värk.

Natten har gått i marmeladens tecken...och värk. Igår kväll fick vi ett mail på en beställning....och plötsligt kom den där känslan: Gud va dåliga vi är....vi kan väl inte göra marmelad...nä, det är bäst att lägga ner....Hela natten har jag tänkt så. Tänk hur man kan vara. Vi kan väl göra marmelad...vi är väl jätteduktiga på det...Men inatt kunde jag inte tänka positivt. Nu känns det lite bättre. Värken då...tja, vad ska man säga...det är inte mycket att göra åt det. Har vaknat flera gånger och varit bortdomnad i armar och händer. Värken i "vingarna" sitter där som en smäck. Det blir bättre om jag rör på mig, men jag kan ju inte vandra omkring som en zoombie hela nätterna...
Idag ska det inhandlas olja, påsar och socker till helgens munkbak.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en idé om dina nattvandringar. Du får en nyckel hem till mig, tar en promenad ner till Gråda när vandrarlusten slår till, sover en stund här, går hem när vandrarlusten infinner sig igen och väl hemma sover du en stund till. Det är alltid roligare att gå om man har ett mål. =)

Kram // ruggugglan alias grannens mamma

2011-02-10 @ 22:11:55
Postat av: Maria

Vilken bra idé...tror jag köper den. Det är bara det att jag lär väcka dig när jag kommer. Är så sällskapssjuk efter en promenad....

2011-02-11 @ 07:39:06
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0