Nattliga äventyr.

-P, jag tror jag fick en stroke i natt, sa jag för en stund sedan.
-Hur kan du tro det?
-Jo, när jag skulle på toa i tretiden så drog jag åt vänster.
-Va?
-Ja, jag drog till vänster. Fick ta stöd hela vägen mot toan.
-Har du inte drömt då?
-Vadå? Drömt att jag var på toa?
-Ja.
-Men i så fall måste jag ha kissat i sängen och det har jag inte.
-Ja, i så fall måste vi nog hålla lite koll på dig. Finns det såna där larmmattor att låna på ditt gamla jobb?

Nu tror ju inte jag att en larmmatta skulle hjälpa. P hör inget när han väl sover. Får väl hoppas att det var tillfällig förvirring som gjorde att jag drog till vänster...annars lär han väl snubbla över mig när det är hans tur att uppsöka ett ställe visst nattetid. Ålderstecken...absolut.

Har faktiskt fått ett litet anfall av städlust...ja, inte sådär dammsugarlust...utan mer flytta en stol här och flytta en bok där. Alltid något. Ger mig lite hopp om att det finns kvar därinne....orken och inspirationen.

I morgon bär det av mot västerdalarna...ska kolla bina igen. Nu ber vi till högre makter att det var lomhördhet som gjorde att vi inte hörde dem förra gången vi var där. Nu vill jag höra ett fint surr från kupan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0