Nu jäklar....

Tänk att det bara behövs ett ordinarie årsmöte, med allt vad det innebär, för att inspirationen och orken ska återvända. Satt på ett fyra timmar långt möte idag....medelåldern var väl cirka.....65....och jäklar vad jag blev att längta till våren och sommaren. Nu vill jag ha bin....massor av bin. Jag vill utöka mina samhällen till....ja...säg....10 i år och ännu fler nästa år. Vad roligt det ska bli. Vilken erfarenhet som samlades där innanför väggarna. Där fanns gubbar som säkert hållit på med bin i över 50 år och jag fick massor av tips och idéer bara av att tjuvlyssna på deras samtal innan mötet började. Det var också bra att få se lite ansikten. Biodling är ju annars ett ganska ensamt jobb, men nu fick man se att det fanns många fler som gillar samma sak. Så nu längtar vi till värme och hoppas på en låååång bra sommar.

Tänkte ta det lugnt resten av kvällen. Känner mig lite trött efter munkförsäljning och migrän...och så vet ni väl vad det blir i morgon? Tralalala.....krig....mot tanterna vid blomsteraffären. Har ju anställt P...som ska rusa in genom ena ingången...och jag ska rusa in genom den andra. Öppnar dom nu grindarna vid den tredje ingången först i morgon.....då måste vi anställa en tredje person till nästa vecka. Någon frivillig?


Kommentarer
Postat av: kicki

jag väntar med spänning!!! ut med armbågarna

2011-02-13 @ 19:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0