Nu vill jag...

...åka till skogen. Sätta ryggsäcken på ryggen och gå genom snön till den lilla stugan på höjden. Göra eld i spisen...tända massor av ljus och fotogenlyktor...värma kaffevatten och ta mig en smörgås. Ställa mig på trappen och lyssna på tystnaden...se ut i mörkret...lyfta blicken mot stjärnhimlen och andas ut...känna hur stressen skamset kryper iväg över skaren och försvinner bort mot skogen.
Jag skulle bädda upp så sängkläderna blev varma av elden innan läggdags och jag skulle ta lyktan med mig till utedasset innan det var dags att krypa ner. Jag skulle prata med småfolket innan jag stänger dörren för natten. På morgonen skulle jag leta rävspår utanför stugan...och hitta spår av små möss som sprungit över snön i natten.
Jag vill....!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0