Pensionärer och migrän.

Ja det märks ju....att pensionärerna har varit på blomsteraffären betydligt fler måndagsmorgnar än vad jag har varit. Åkte dit i mycket god tid....ställde mig så nära dörren jag kunde, för att kunna springa in när det öppnade. Det är ju bara det att det finns fler ingångar till Kupolen. Jag visste att tanterna brukar kolla ingången genom Ica också...ibland öppnar grindarna först där. Så jag kilade emellan dessa två platser för att vara på den säkra sidan. Nej, Ica hade inte öppnat före....däremot finns det en ingång till...bredvid bankomaten på nedre plan....där öppnade de först idag...och jag stod på andra sidan!!!! Döm om min förvåning då jag genom glasdörrarna ser kärringarna (ja, jag kallar dom det just nu) plocka bland blommorna där innanför. Jag kom in till slut.....Det som fanns kvar till mig i rosenväg var....en ynka bukett rosa rosor. Va sur jag blir. Tröstade mig med en "vanlig" bukett också....
Nästa vecka har P fått anställning som blomsteruppköpare. Har talat om för honom att då ska vi stå vid varsin ingång. Då ska de få...tanterna.
Kan bara tala om att anspänningen där utanför blomsteraffären gav mig migrän...en gång till idag. Körde bilen hem med halvt synfält. Normalt skulle jag aldrig göra det...man är ju trafikfarlig då, men nu ville jag bara hem och SKRIKA!!!! Aaaahhhhhhh!!!

De här rosenbladen ska ner i fudgen vad det lider....

...och de här blommorna tröstar jag mig med....nackdelen är ju att jag samtidigt tänker på vassa armbågar och pensionärer.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hur fan kom de in????

2011-02-07 @ 22:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0