Solig söndag.

Ibland tycker jag att söndagar är tråkiga. Alla sover länge och ingenting vaknar förrän tidigast till lunch. Har just varit ut på en kylig promenad. Kylig på det viset att termometern visade på minus 18...själv svettades jag under färden förbi Hagaskolan och ner mot Kupolen...hade satt på mig för mycket kläder. Undrar om inte det räknas som ett av livets svåraste problem att lösa....vad man ska sätta på sig. I skarven mellan vår och sommar är det alltid problem...liksom skarven mellan höst och vinter...och skarven mellan sommar och höst...och.....Idag är det ingen skarv, men det blev ändå fel.
Idag ska jag göra en lista.....jag älskar listor. Tror jag skrivit det förut, men det tål att talas om igen. Listan idag ska innehålla mitt nya liv....nytt så till vida att jag, som jag sa igår, har sett mig själv på bild.....åherregud....nu ska det skrivas in frukostförslag, lunchförslag, kvällsmatsförslag...zumbapass....promenader....bokläsning...kreativt skapande och tänkpådigsjälvtid. Det behöver jag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0