Språkförbistringar?

För ett tag sedan sa en av mina döttrar till mig: Du mamma, du vet väl att om vi får barn så kan de snacka skit om dig utan att du förstår något...eftersom de i så fall skulle ha fäder med annat modersmål än svenska. Har funderat lite på det där....en polack finns det i släkten...och en iranier. Det skulle innebära att mina barnbarn skulle tala polska och persiska...förutom svenska. Det är bra att de vill få barnen flerspråkiga...men nu undrar jag...måste jag gå en kurs i persiska och polska för att hänga med? Nej jag struntar nog i det. Vet bara att jag ska lära dem järnamål....det är också viktigt.

Kommentarer
Postat av: Skumberg

Ja du mamma det blir roligt. En liten mörk unge som springer omkrDu får lära dig de fula orden på persiska och polska så du vet att dom inte säger något sådant ;)

2011-02-20 @ 12:05:37
URL: http://pagnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0