Tillfredställelse.

Om det är något som ger mig tillfredställelse så är det när något man planerat att göra...blir gjort. Förr...när jag var yngre kunde jag vänta i flera dagar på att göra alla måsten. Nu...förmodligen med ålderns rätt, ska allt göras omedelbart. Ibland blir det inte så pga trötthet eller att det dyker upp annat, men det ligger alltid i bakhuvudet att det ska göras nu....Så, idag är jag nöjd med mig själv. Har städat ur vagnen...inte den där jättestorstädningen som måste göras varje vår, utan den där lagomstädningen för att kunna åka ut och sälja på lördag.

Så här ser munkvagnen ut just nu...rent, och med en doft av ajax. På fredag kommer alla grejorna in och då ser det genast rörigt ut. Munkmaskin, kaffebryggare och toastgrill gör att de nystädade bänkarna försvinner....men jag vet att det är gjort i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0