Vill men orkar inte.

Lika grått idag också. Ska väl inte klaga, men jag vill faktiskt ha sol nu. Tror att jag kanske blir pigg då. Men så var det åldern också....min trötthet har väl lite med den att göra också. Hur f-n blir man pigg? Tror jag ska göra allt de säger man ska göra för att få tillbaka orken...äta nyttigt...ta vitaminer...skratta varje dag...göra något roligt...leva i nuet...osv.

Jag tänkte göra om i köket. Det vill jag börja med idag....men det stora tråket är fettfläckarna på kökets papperstapeter (varför sätter man in papperstapeter i ett kök?) Det innebär att jag först måste måla med en färg som inte släpper igenom fettet. Skittråkigt. Då ser man ju inte lite av det färdiga resultatet omedelbart...och jag vill ha allt klart snabbt! Men jag gissar att jag inte slipper undan....och så måste ju alla pinaler plockas ner....astråkigt. Det är nu jag skulle vilja ha den där städtanten jag önskade mig i julklapp, men aldrig fick. Jag ska ta mig en funderare på hur jag ska lägga upp allt. Misstänker att jag redan vet hur det blir.....latdag, latdag, latdag.

 Men...om jag börjar så här: kaffe, dusch, morgontidning,lite tid framför datorn (zumban struntar jag i idag) så kanske jag piggnar på mig.....skulle inte tro det, men jag försöker i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0