Bästa vännen kom genom brevinkastet.

Varje söndag kommer min bästa vän på besök. Han...eller om det är en hon, kommer neddimpande genom brevinkastet i dörren....och varje gång är det lika trevligt. P har ingenting emot att jag tillbringar några timmar med att umgås med den enda som kan ge mig lite djupare funderingar....som kan ge mig lite kultur och som kan ge mig något nytt att tänka på. Vi sjunker ned i soffan och bara njuter av varandras sällskap. Jag pratar alltså om Dagens Nyheter. När den kommer på söndagarna är det MIN egen tid....börjar med ekonomidelen och avslutar med DN söndag. P vet hur jag tänker och att jag behöver just precis det som dryftas i den tidningen...lite djupare diskussioner och artiklar...lite tänkvärda ord att fundera över i vardagen. P har sin idrott och sina resultattabeller...själv har jag DN. Läser den flera gånger under veckan och varje gång jag tar upp den så hittar jag något nytt och tänkvärt...som jag inte såg förra gången.

Ikväll har jag varit på...ja, vad ska man kalla det......Mary Kay-party. Genomgång av hudvårdsprodukter och makeup....tja, det är väl inte riktigt min mammas gata, men det var ändå ganska roligt. Roligast var väl att sitta där och se hur alla andra såg ut med ansiktsmask...man ser ju inte sig själv!!!
Kväll och lite tv väntar...sedan sängen och vips så är det en ny vecka....igen.

Snyggt va? Bjuder på den här....men det ska inte bli någon vana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0