Funderingar.

Kom att tänka på en sak. Varför får man hörapparat gratis av landstinget om man hör dåligt, men måste betala hutlösa summor för glasögon om man ser dåligt? Vet att jag funderat tidigare på den frågan, men idag blev det aktuellt igen. Jag betalar ca 6000 för mina glasögon....och dom måste jag ha för att kunna ta mig fram i livet...om jag skulle få hörselnedsättning...vilket jag förmodligen kommer att få med åldern, då får jag hörapparat gratis. Varför? Är det värre att höra dåligt? Tycker själv att det borde vara tvärt om...eller ännu bättre...lika oavsett vad du behöver. Kan det vara så att vi är fler som ser dåligt...än de som hör dåligt...och då skulle det bli för dyrt om alla skulle få ögonen billigare? Skitdåligt, tycker jag! Ville bara skriva av mig lite.
Nu åker vi till Leksand...återkommer snart...om gud vill.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hörapparaten är inte alldeles gratis men nästan. 150 kronor, som hittat om man jämför med glasögon.



2011-01-27 @ 16:03:21
Postat av: agnes

Gåshud 4? ;)

2011-01-27 @ 22:45:39
URL: http://pagnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0