Behöver hem, men är ju här......

God morgon...tidig morgon...kunde inte sova, som vanligt. Natten har visserligen varit bra. Sov som en stock, men nu...tja, det är väl bara att ta på skorna och traska runt här i några timmar...tills alla vaknar. Nackdelen är att vi ligger långt från centrum....alltså, ingen fönstershopping att ägna sig åt.

Det regnade lite när vi kröp in i bussen igår kväll, men det gav med sig fort. Nu ser det ut att bli fint väder.

Idag ska vi försöka få det där sotande elverket utbytt. Vi kan ju inte tillåta att folk går förbi vagnen och säger dieselmunkar....och så måste vi få tag på fler termosar. Strömmen räcker bara till att köra munkmaskinen ELLER kaffebryggaren...vilket gör att vi måste stänga av det ena för att köra det andra. Om vi då laddar upp med mycket kaffe så kan vi göra munkar längre stund. Tänk att det alltid ska krångla i Motala....

Nu har jag också bestämt när jag ska ha den där stora skänkabortdagen hemma hos oss. Det blir på onsdag nästa vecka. Alla som vill får komma hem och plocka på sig det de behöver av allt smått och gott som finns där. Måste bli av med det mesta nu, om vi ska kunna flytta när vi tänkt. Det är mycket nu....men just nu är jag ju i Motala och kan icke annat.

Tar väl en promenad i omgivningarna...som jag redan sett många gånger....dricker lite kaffe och möter dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0