Hint om ledighet.

Idag tar jag en paus i flyttandet och städandet, och åker till Rättvik och jobbar. P har stått där hela veckan medan jag varit hemma och fixat. Classic carweek närmar sig och det blir mer och mer folk. Nästa vecka blir jobbigast, men sen börjar det lätta. Skönt, för igår fick jag en hint om att jag behöver semester. Var på Ica och handlade. Använde självscanningen, dvs jag har en egen "dosa" som jag scannar in priset på varje vara med. Man går genom en obemannad kassa och betalar. Ibland får man en sk avstämning. En kassörska ska kolla så man gjort rätt, att allt är med i scanningen. Igår fick jag en sån. Stressad och svettig och trött var jag men jag slängde upp varorna på bandet...kassörskan gjorde det hon skulle...jag gjorde det jag skulle...dvs betalade. Sen gick jag ut. Väl framme vid bilen låste jag upp den...böjde mig ner över kundvagnen och skulle börja lasta in varorna. Döm om min förvåning när vagnen var tom. Jag hade glömt varorna inne i butiken. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta....bara att traska in igen, och som tur var låg allt kvar på bandet. Nu ser jag fram mot en lååång, skön semester...väldigt snart.

Kommentarer
Postat av: majvor dahlgren



Snälla Maria! Du har jobbat som en häst på senare tid. Tycker att du skulle unna dig vila och avkoppling tills du känner dig riktigt utvilad!

Varma hälsningar MAJVOR<3<3<3

2011-08-06 @ 20:03:34
URL: http:// ?????

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0