It´s alive....

Vill bara säga att jag finns...jag är snart fit for fight igen....men det har varit en lång, jobbig vecka. Vi har jobbat 90 timmar under festivalen...och det känns. Vi har fyllt på förråden tidiga morgontimmar...öppnat vagnen  på förmiddagen och haft öppet till tre på nätterna...städning efter stängningsdags och så hem och försöka sova i en lägenhet som varit het som en ugn...det har sovit folk både i soffor, sägar och på madrasser på golven...upp igen nästa dag och samma visa igen...men det har också varit roligt. När den här festivalen är igång är det liksom lite äckelgott...ni vet...man både vill och inte vill....Älskar feststämningen och alla glada, positiva och förväntansfulla människor...att se 50 000 människor inavdera stan är mäktigt...hatar jäktet i vagnen när det är 20 meter kö...lagret av mackor håller på att sina och morgnarna, när man går hem genom nedskräpade gator..trött och slut. Men nu är det över för den här gången...vi lär väl stå där och svettas nästa år igen.

I morgon är det biodling i Vansbro. Det visste jag sedan någon vecka tillbaka...vad jag däremot inte hade riktig koll på var att vi ska hämta 100 liter jordgubbar....också imorgon...men på kvällen. Känns som det kör ihop sig lite...biodling i morgon...Tisdagskul i Rättvik på tisdag...onsdag skulle jag behöva röja upp här hemma och på torsdag är det jobb i vagnen igen. När ska jag få in rensning av jordgubbarna då....? Får bli nattjobb. Men till helgen är vi lediga...tror vi. Skulle inte förvåna mig om det dyker upp en massa jobb då också...

Nu ska jag sova. Avslutar med några få bilder från veckan...

Kön utanför vagnen en ljummen natt. Klockan är 02.35 och ingen vill gå hem.

Nattpersonalen ligger i....

Folkmassorna som vällde fram utanför var ibland nästan skrämmande....som en stor jättevåg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0